Otursnamnsdag + duktiga hästar

Sitter och tröstäter en massa glass tillsammans med mamma samtidigt som vi kollar på när Sverige håller på att förlora mot Polen, KUL... Tänkte först att vi skulle fira min namnsdag lite, men känner inte riktigt för det nu.
 
Var i stan innan idag med Angelica, riktigt mysigt faktiskt. Började med att äta lite på Espresso House och sen kollade vi lite i affärerna. Vi båda gick runt och spanade lite efter festtoppar, men ingen av oss hittade något. Brukar alltid vara så att när jag verkligen letar efter en speciell grej så hittar jag inte alls något som jag tycker är fint. Hittade bara massa gosetröjor men tvingade mig själv att inte köpa det.  
 
Sen när jag skulle åka hem så upptäckte jag att busshållplatserna har ändrats, så ser bussen köra förbi en bit bort när jag står och väntar. Som tur var ringde jag min kära granne som hade koll på läget. Åker ju aldrig buss längre förutom när jag ska ut men idag så hade vi inte rätt bil hemma så ville inte köra med den i stan + att det är lite snö på vägarna nu.
 
Så idag har varit en riktig skitdag faktiskt. Får hoppas på en bättre dag imorgon, träning på kvällen, första efter vår lilla hoppvila i vinter.
 
Måste bara skriva ordentligt om hur det gick igår med båda hästarna. Läste hippsons reportage från Michel Roberts clinic i Sverige, läs här, och jäklar vad jag blev inspirerar av den. Red därför Maja med väldigt, väldigt lite hjälper. Hon svarade så bra direkt på det, hon var så avslappnad och gick med lugna och stora kliv och med nedsänkt huvud, jättebra!  Har fått order om att hon ska ridas så för att hon måste jobba mer med ryggen, men ofta så springer hon bara i väg då. Men idag var hon tvärtom, och när jag ville att hon skulle böja sig lite mer så tryckte jag bara lätt med innerskänkeln, och direkt böjde hon igenom sig jättefint. Så verkligen massa plus till henne.
 
Bella hoppade jag för första gången efter två veckors uppehåll från det. Red även henne med väldigt lite hjälper, och det fungerade också väldigt bra. Satte upp två kryss i ridhuset, ett på långsidan vid hörnbokstaven, sedan 5 normala galoppsprång på båge till nästa. Hoppade först det krysset vid långsidan på volt i vänster varv, red sedan snett igenom, bytte varv och kom på första krysset snett igenom och sedan båge till nästa vid hörnbokstaven. Red den här övningen rätt många varv, varierade mellan 5 och 6 galoppsprång på bågen och var då noga med att tydligt visa hur många galoppsprång jag ska rida på tidigt innan, så att vi blev färdiga i tid. Fick väldigt bra flyt hela tiden, så är även supernöjd med henne! Duktiga hästar jag har.